Mijn reisplan

Je hebt nog geen bouwstenen of rondreis toegevoegd

    Info

    Bel ons gerust op

    071 891 03 52

    Openingstijden:

    maandag – vrijdag, van 09:00-17:30

    Ticketinformatie Indonesië

    Ticketvoorwaarden

    Heffingen tickets Indonesië

    Bij het boeken van vluchten en dus ook voor je Indonesië ticket, geldt een substantieel aantal heffingen. Alle onderstaande, onvermijdbare heffingen zijn opgenomen in de totaalprijs zoals vermeld op deze website. In onze email offertes tref je tevens een uitsplitsing van dit totaal-tarief aan. Dit is belangrijk want de autoriteiten en/of luchtvaartmaatschappijen behouden het recht belastingen en heffingen alsnog aan te passen. Onze site-totaaltarieven geven de op het moment van publicatie bekende situatie weer en worden regelmatig aangepast. Inbegrepen zijn:

    Luchthavenbelastingen/veiligheids-/brandstofheffingen:
    Dit zijn de kosten van de luchthaven van vertrek, van overstap en luchthaven van aankomst. Verder zijn er de kosten van veiligheidsmaatregelen op deze luchthavens, het beperken van geluidsoverlast voor omwonenden en de (extra) kosten voor brandstof die de luchtvaartmaatschappij rekent. Het totaalbedrag aan heffingen is onder voorbehoud van wijzigingen omdat dit door lokale overheden en maatschappijen eenzijdig wordt vastgesteld. Het is dus mogelijk dat na boeking een TOESLAG wordt opgelegd. Genoemde heffingen gelden voor alle reizigers, soms baby’s t/m 1 jaar uitgezonderd. Ze kunnen variëren van € 100,- tot € 400,- p.p. afhankelijk van maatschappij, stad van bestemming en eventuele tussenstops.

    Vliegticketgarantie:
    Door de vliegticketgarantie van onze partner Airtrade (€ 4,- per ticket) is de SGR dekking (bij failliet gaan leverancier) ook van toepassing op vluchten.

    Ticketingkosten:
    Wie een vlucht boekt, via internet of reisbureau, betaalt altijd ticketingkosten. Dit zijn de kosten die gemoeid zijn met het uitgeven, betalen en versturen van tickets die de airline of boekingssite in rekening brengt. Dit is een bedrag van € 18,50 per persoon.

    Servicefee vluchtboeking

    Omdat in Nederland alle vluchten voor de inkoopprijs worden verkocht, rekenen wij, conform alle andere ANVR reisbureaus, een servicefee voor het uitzoeken, optimaliseren en boeken van vluchten. Voor een vlucht op maat, passend bij de reis die je wilt samenstellen, is dit € 20,- per persoon en maximaal € 40,- per boeking.

    Betaling Indonesië ticket

    De luchtvaartmaatschappijen verlangen van ons binnen enkele dagen een volledige betaling. Nadat de vlucht naar Indonesië is ingeboekt ontvang je per e-mail een factuur, welke gewoon per bank of giro kan worden voldaan. Voor de kosten van het landgedeelte geldt dat je 15% aanbetaalt en 2 maanden tevoren het restant overmaakt. Soms moet een ticket naar Indonesië voor een speciaal of actietarief zelfs binnen een termijn van 24 tot 96 uur betaald zijn en zijn de eventuele annuleringskosten hoog. Een annuleringskostenverzekering kan problemen voorkomen.

    Je (E-)ticket

    Alle maatschappijen zijn inmiddels overgegaan naar E-tickets. Bij een E-ticket zijn alle gegevens opgeslagen in het reserveringssysteem van de maatschappij. Je ontvangt na het boeken een A4-‘tje met een reserveringsnummer en vluchtschema. Het verschil tussen een E-ticket en een regulier ticket is dat het laatste een waardedocument is. Een E-ticket is alleen een bevestigingsnummer. Mocht je het verliezen, dan is een kopie zo geregeld. Een E-ticket is alleen een bevestigingsnummer. Mocht je het verliezen, dan is een kopie zo geregeld. Je papieren tickets laten klaarleggen op Schiphol kan ook, dit kost € 15,- per ticket. De tickets liggen dan klaar bij de Service Wings Balie in de vertrekhal 2, vlakbij de KLM balie.

    Aan boord

    Een non-stop vlucht is zonder enige tussenlanding, een directe vlucht betekent niet overstappen, maar er kan wel een of meer (technische) tussenstop(s) worden gemaakt. Een ‘stop-over’ is een stop van meer dan 24 uur of meerdaagse onderbreking van je vlucht. Tegenwoordig is het op alle vluchten verboden te roken. Tevens geldt er op steeds meer luchthavens een rookverbod (zo ook op Schiphol). Soms wordt een vlucht uitgevoerd door een andere maatschappij, waarmee de airline in internationaal verband samenwerkt. Is dit tevoren bekend, dan informeren we je hierover. Als je lang in het vliegtuig zit is het belangrijk alert te zijn op trombose.

    Vliegticketgarantie

    De laatste jaren is het aantal luchtvaartmaatschappijen dat in financiële moeilijkheden is gekomen aanzienlijk geweest. Om te voorkomen dat klanten die een vliegticket boeken bij het failliet gaan van een luchtvaartmaatschappij hun geld kwijt zijn, heeft IndonesiëKids de Vliegticket Verzekering. Hierdoor zijn alle klanten van IndonesiëKids er van verzekerd dat zij hun geld terug krijgen bij een faillissement van een luchtvaartmaatschappij, tot een maximum van € 2.000.- per ticket. Klik hier voor de details over de voorwaarden van deze verzekering.

    Inchecken/stoelreservering/maaltijden

    Steeds vaker kun je met het ticketnummer al voor vertrek inchecken op de website van de maatschappij. Dit kan vanaf 24 uur (bij KLM vanaf 30 uur) tot 1 uur voor vertrek. Op dit moment gaat het o.a. om KLM. Andere maatschappijen zullen hierin volgen. Ook het aanvragen van een speciale maaltijd of het zelf maken van een stoelreservering is bij steeds meer maatschappijen mogelijk, bij boeking of vanaf een bepaalde periode voor vertrek. Kinderen, baby’s en mindervaliden mogen geen stoelen bij de uitgangen boeken.

    Vluchttijden, herbevestigen

    De exacte vluchttijden staan in het ticket vermeld en kunnen afwijken van eerder opgegeven tijden. Eventuele wijzigingen door de luchtvaartmaatschappij zijn voorbehouden. Check deze dus ook tijdig. Vluchten moeten soms worden herbevestigd bij de luchtvaartmaatschappij, en wel 72 uur voor vertrek van de terug- of doorvlucht. Wanneer je op de heen- of terugreis een stopover maakt, let dan wel op dat je herbevestigt voor je aan je nieuwe vlucht begint. Doorgaans bel je ter plaatse met het lokale kantoor en krijg je een bevestiging door. De verantwoordelijkheid tot herbevestigen ligt bij de reiziger. Onze lokale agent kan hierbij, tegen een geringe vergoeding, ook behulpzaam zijn. Veelal bel je zelf vanuit hotel met de reserveringsafdeling van de airline. De receptie heeft of zoekt het telefoonnummer voor je op (gezien veelvuldige wijzigingen is dit niet bij het ticket te geven).

    Bagage

    Elke luchtvaartmaatschappij hanteert een eigen maximum gewicht voor de bagage. De toegestane bagagevrijdom van je vlucht staat vermeld in je ticket. Daarnaast mag er, onafhankelijk van de klasse waarin je reist, 1 stuk handbagage worden meegenomen, dit moet onder de stoel of in de bagagebak passen en heeft een maximale afmeting van 50x40x25 cm en niet zwaarder zijn dan 7 kg. Klik hier voor meer informatie met betrekking tot de handbagage. Informatie over tarieven en voorwaarden voor afwijkende bagage en eventueel overgewicht is tevoren op te vragen. Je bent verplicht alle bagage van binnen -en buitenkant van naam en adres te voorzien.

    Persoonsgegevens

    IndonesiëKids houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Echter, als gevolg van internationale wetgeving zijn luchtvaartmaatschappijen verplicht lokale autoriteiten toegang te geven tot passagiersgegevens. Klik hier voor een overzicht van de reisvoorwaarden die Riksja hanteert.

    Administratie kosten IndonesiëKids bij ticket aanpassingen

    Naamswijziging in boeking: € 15,- p.p. (plus airline-kosten)
    Overige wijzigingen waarbij een nieuw ticket moet worden gemaakt: € 20,- p.p. (plus airline-kosten)
    (Deel)annulering, boven de annuleringskosten van de maatschappij: € 20,- p.p.
    Verwerking terugbetaling: € 15,- p.p.

    Klik hier om terug te gaan naar het overzicht van de vluchttarieven naar Indonesië